Monday, March 21, 2011

2011/03/11

Unknown Earth Quake Impact


(iPhone4)
Snow morning.  I don't know what is happen later...
雪の朝。このとき、後で何が起きるかなんて、知る由も無い。

I felt earth quake shaking in the office at around 3pm.  My first impression was that it was quite long shaking, but there was no impact for work and I continued my work.  I heard there was a huge earth quake at northeast area in Japan, but I didn't know the truth at that time.
午後3時頃、オフィスで地震を感じた。かなり長い揺れだったけど、仕事に影響は無く、そのまま仕事を続けた。そのとき、東北の方でかなり大きな地震があったことを聞いただけで、本当のことは何も知らなかった。

I was surprised the impact when I watched the TV news at home.  However, I was relieved what my wife's sister's family is not involved in the disaster.  What I can do is to watch TV news...
家に帰ってニュースを見て、あまりの状況に驚いた。でも、仙台に住んでいる嫁さんのお姉さん家族が無事だと聞いて、正直ほっとした。ただ、自分にできるのは、ニュースを見ることだけだったけど。。。

No comments:

Post a Comment